Wednesday, August 31, 2005

ECHT - Alles wird sich ändern; and sigur rós

More musik heute Tag.

I mentioned before that my human loves German pop. Most kitties und their humans may have heard of Falco who had big hits outside Germany mit Der Kommisar, Rock Me Amadeus und Out of the Dark; und Nena who had a big hit with 99 Luftballoons (also auf Englisch as 99 Red Balloons).

Even better ist ECHT. My human keeps playing their musik. His favourite song is Alles wird sich ändern, which I don't mind either.

ECHT - you can hear samplers from their erste (self titled album including Alles wird sich ändern).
Freischwimmer von ECHT
ECHT - Offizielle Website der Band


ECHT CD album cover

Hier sind die Lyriks für Alles wird sich ändern

Die besten Plätze sind besetzt
und selbst wenn ich wollte
könnt' ich's nicht ändern, ich könnt' es nicht ändern
leb' im Hier und Jetzt
und Dinge die ich sollte
machen daß ich schlender, ich schlender

Müßiggang ist aller Laster Anfang
hör ich meine Mutter sagen
doch ich kann nicht drauf hören,
nein ich kann nicht drauf hören

Alles wird sich ändern wenn wir groß sind
Alles wird sich ändern
Alles wird sich ändern wenn wir groß sind
Alles wird sich ändern

Ich hänge Dinge die ich tu nicht an die große Glocke
will die Welt nicht regieren oder zensieren
komm laß' mich heute in Ruh'
mit Deinem Pseudo-Geschocke
kannst Du mir nicht imponieren,
nicht imponieren

Hochmut kommt vor dem Fall, immer und überall
wann wirst Du's kapieren, endlich kapieren

(refrain)

Unser Leben ist ein weißes Blatt Papier
da können wir nichts dafür
komm' laß uns etwas schreiben
was uns wichtig ist, was uns wichtig ist

(refrain)


Pretty kool don't you think?

I've also helped my human diskover a fantastische band from Iceland kalled sigur rós. It was through a Guardian review where we get most of our kwuality reviews of new music, books and film - Strange? Us?

sigur rós - official site (has lots of full songs to download)
Check them out at Amazon.com

*As always, please check out Cooper and Camilla who always have interesting things to say.

........ooooooooOOOOOOOOoooooooo........

Today my human stayed home mit me as he was krank, nicht gesund. After he fed me my Frühstück he went back to bed so I had another nap. When he got up around midday I tricked him into giving me another Frühstück, but this time it was really Mittagessen.

We started watching Van Helsing mit Hugh Jackman. It looks pretty bad for a vampire movie. Back to it after Abendessen.

keisercat@wildmail.com

0 Comments:

Post a Comment

<< Home